Search Engine Optimization

Un proces amplu, o parte a marketingului online, care imbunatateste vizibilitatea unui site/pagina in motoarele de cautare, intre rezultate neplatite, denumite si naturale sau organice.

Cum functioneaza SEO?

Pozitionarea in SERPs (Search Engine Ranking Pages), adica in rezultatele Google, este influentata de catre un algoritm complex, aflat in continua schimbare si imbunatatire. Acest algoritm este influentat de peste 200 de parametrii: o parte confirmati de catre angajatii gigantului din Silicon Valley, o parte depistati de catre specialisti SEO din intreaga lume, altii doar speculati. Acesti parametrii sunt impartiti in doua mari categorii: parametrii on­page (ce tin de corpul site­ului) si parametrii off­page (ce tin de alte elemente ce au legatura directa sau indirecta cu site­ul).

La ce ma ajuta SEO?

Optimizarea pentru motoarele de cautare te ajuta sa obtii vizibilitate in Google. Ce inseamna asta? Practic acest proces iti va aduce vizitatori pe site, datorita bunei pozitionari a paginilor tale in Google. Ca sa intelegem mai bine, vom aborda un exemplu, o comparatie cu un magazin fizic. Magazinul fizic nu exista este acelasi lucru cu nepozitionarea, neindexarea sau pozitionare dupa pagina 10 din SERPs. Un magazin intr-­un cartier periferic va avea mai putini vizitatori zilnic decat unul dintr-o zona centrala, astfel chiar daca marfa este de calitate si preturile sunt la fel sau mai mici ca ale concurentei, exista sanse foarte mari de a face un profit multumitor sau chiar poate intra in faliment, datorita lipsei clientilor. Un site din periferia Google se pozitioneaza pe paginile 8­10, in timp ce unul central poate fi comparat cu primele doua pagini din rezultatele motoarelor de cautare, prima pagina reprezentand un magazin langa McDonalds­ul din centru. Puteti face reclama in ziar, la radio, banere, flyere, etc. ca sa va faceti cunoscut magazinul din periferie, dar veti avea potentiali clienti cat timp mentineti investitia in publicitate (in servicii PPC de la Google Adwords cu rezultate imediate) timp in care daca magazinul este in centru veti avea mai multi vizitatori naturali, oameni care trec pe strada si din curiozitate intra sa vada produsele si oferta (in mediul online servicii de optimizare SEO).

Pentru ce site­uri merita investitia in SEO?

Exista doua tipuri de business­uri: online si offline (fizice). Cele din urma se impart in alte doua categorii: agenti economici care sunt prezenti in mediul online prin intermediul unui site de prezentare sau chiar printr­-un magazin online si cei care nu sunt prezenti in mediul online. Orice afacere offline ar trebui sa fie prezenta in mediul online in secolului vitezei si marilor schimbari tehnologice, perioada in care un procent foarte mare din potentialii tai clienti detin un smartphone sau folosesc calculatorul periodic ca surse de informare si divertisment. Traficul in mediul online de pe telefoane mobile in 2015 a depasit traficul de pe PC­uri (desktop, laptop, all-­in­-one) conform unui studiu realizat in SUA. Asadar indiferent de afacerea pe care o detineti este imperativ necesara prezenta in online pentru atragerea numerosilor utilizatori catre produsele sau serviciile pe care le oferiti sau intentionati sa le oferiti.

Cat dureaza sa ajung in TOP?

Pentru a putea raspunde la aceasta intrebare trebuie sa reamintim cei peste 200 de parametrii de care depinde pozitionarea. Unele site-uri sunt by default optime pentru o parte din ei (SEO friendly), altele pornesc startul de pe minus, acest lucru se poate spune cu certitudine doar in urma unei oferte SEO personalizate amanutite asupra site­ului. Concurenta pentru cuvintele cheie/keywords (cuvinte pentru care doriti sa apareti in cautari) este de asemenea un factor care poate influenta mult pozitionarea, cu cat concurentii sunt mai vechi pe “piata” online si au inceput procesul de optimizare (corect) de mai de mult timp va dura mai mult pana va pozitionati. Indiferent de situatie, imbunatatirile si trendul ascendent se vor putea observa repede daca munca de optimizare pentru motoarele de cautare este facuta corect si calitativ.

Cat costa SEO?

SEO nu are un pret fix si depinde mult de starea actuala a site­ului tau dar si de tipul acestuia. In general site-urile de prezentare au nevoie de mai putin timp, magazinele online necesita mai mult timp.

preturi seo
Acest site foloseste cookies. Mai multe informatii. Navigand in continuare iti exprimi acordul pentru folosirea acestora. Accepta.